Vairuotojo kortelės naudojimas

Kiekvienas naujas ar patyręs vairuotojas, kuris gavo pirmą vairuotojo kortelę, susiduria su klausimu kaip ja naudotis. Paėmus ją į rankas atrodo, kad naudojimas yra komplikuotas, tačiau taip nėra.

Kyla klausimas kokia vairuotojo kortelės paskirtis? Pirmiausia, tai – identifikuoti transporto priemonės vairuotoją. Antra šios kortelės paskirtis – vairuotojo darbo ir poilsio laikotarpių fiksavimas bei kaupimas. Vairuotojo kortelėje duomenys saugomi 28 kalendorines dienas. Be abejonės, vairuotojo kortelė – neatsiejama nuo vairuotojo tapatybės, kai būtinas kitas dokumentas, pvz.: vairuotojo pažymėjimas (teisės), pagal kurį galima identifikuoti asmenybę.

Būtina suprasti bei įsidėmėti, kad šią kortelę galima naudoti tik asmeniui, kuriam ji yra išduota. Jokių kitų išimčių nėra taikoma, todėl svetimos vairuotojo kortelės naudojimas yra baudžiamas. O bauda tikrai nėra menka, ji gali siekti ir 3000 Eur.

Pažvelgus į kortelę suprantame, kad kortelės pildyti rašikliu ar bet kokia kitokia rašymo priemone nereikia. Visi duomenys bus fiksuojami būtent kortelėje esančioje mikroschemoje, o šiuos duomenis vairuotojas privalo įvesti rankiniu būdu valdant patį tachografą arba jie bus automatiškai įrašomi (pvz.: vairavimo laikas). Reikia prisiminti bei žinoti, kad visi duomenys, kurie buvo įvesti į kortelę rankiniu būdu, iki šios informacijos patvirtinimo, gali būti koreguojami. Tačiau, jei duomenų suvedimą vairuotojas patvirtina, reiškia, kad jie yra įrašomi į vairuotojo kortelę ir jokių korekcijų atlikti nebebus galima. Tas pats galioja ir su užfiksuotais vairavimo duomenimis, kurių redaguoti neįmanoma. Vienintelis būdas ištaisyti suvestus duomenis – tai spaudinio užpildymas ir realios informacijos žymėjimas. Šis variantas nėra taikomas vairavimo duomenims. Jei vairuotojo kortelėje yra užfiksuotas vairavimas, tai yra reali darbinė informacija, kurios kažkokiu kitokiu būdu užfiksuoti neįmanoma.

Į ką pirmiausia reikėtų atkreipti dėmesį gavus vairuotojo kortelę? Pirmiausia tai – asmeniniai duomenys. Jie turi būti teisingi. Ypatingą dėmesį reikia atkreipti į vardą, pavardę bei gimimo datą. Vairuotojo pažymėjimo numeris nėra aktualus, nors užsakant vairuotojo kortelę, jis yra įrašomas. Dar viena vieta į kurią reikia atkreipti dėmesį, tai – vairuotojo kortelės galiojimo laikas. Jis aktualus iki to momento, kai pasibaigia vairuotojo kortelės galiojimo laikas. Reikia įsiminti, kad pasibaigus kortelės galiojimo laikui, vairuoti transporto priemonę, kuriai taikomas vairuotojų darbo ir poilsio režimas yra draudžiama. Šiam variantui nėra taikoma ir reglamento išimtis, kai galima pildyti spaudinius neveikiant vairuotojo kortelei.

Kitoje vairuotojo kortelės pusėje yra nurodomi atspausdintų duomenų punktai bei paaiškinimai. Svarbiausia dalis šioje pusėje – mikroschema. Šią dalį reikia ypatingai saugoti, nes esant mikroschemos pažeidimui, vairuotojo kortelės tachografas gali ir nepriimti, o tai apsunkins Jūsų darbą maksimaliai dviems savaitėms.

Kyla klausimas kaip pradėti naudotis kortele? Viskas labai paprasta. Vairuotojas, turintis vairuotojo kortelę į tachografą, ją gali įdėti tik mikroschema į viršų bei rodyklės kryptimi į tachografo I arba II kortelės angą. Įdedant į bet kurią kortelės priėmimo angą, bus jaučiamas pasipriešinimas, todėl reikės pirštu stipriau stumtelėti kortelę, kad tachografas pats įtrauktų pateiktą vairuotojo kortelę. Po šio veiksmo prasideda vairuotojo kortelės nuskaitymas bei duomenų apdorojimas, po kurių eina duomenų suvedimo žingsnis.

Rankinis (M1) vairuotojo kortelės užpildymas dažniausiu atveju būna ignoruojamas, tačiau ši vieta yra bene svarbiausia, nes nuo to priklauso ar būtinas vairuotojo atostogų lapas, ar ne. Rankiniu būdu vairuotojas gali pateikti informaciją apie laiką, kurį praleido ne prie vairuojamos kelių transporto priemonės, kuriai taikomas vairuotojų darbo ir poilsio režimas.

Apie šį ir kitus svarbius vairuotojo kortelės naudojimo niuansus galime papasakoti bei parodyti vairuotojams, naudodami tikrą tachografą – simuliatorių. Praktinių užsiėmimų metu naudojantis tachografu, lengviau įsisavinama informacija bei sumažinama tikimybė vairuotojams padaryti klaidų suvedant ar naudojantis vairuotojo kortele.