Pirmiausia reikėtų išsiaiškinti kam reikalinga vairuotojo kortelė. Vienas ir pagrindinis tikslas – identifikuoti vairuotoją, fiksuoti bei registruoti tam tikrus duomenis apie vairuotojo darbo ir poilsio laikotarpius. Šie duomenys kortelėje yra saugomi 28 dienas. Per šį periodą vairuotojas privalo nuskaityti savo kortelės duomenis, kad šie būtų išsaugoti. Nuskaitymo būdai – įvairūs. Nuo fizinio kortelės pateikimo į nuskaitymui skirtą įrenginį iki nuotoliniu būdu nuskaitomos kortelės (priklauso nuo automobilyje sumontuotos įrangos).
Reikia įsiminti, kad vairuotojo kortelė išduodama 5 metams, todėl jeigu darbo metu jos galiojamas pasibaigė, vairuotojas tęsti darbo nebegali. Pasibaigus kortelės galiojimo terminui, kortelė automatiškai išstumiama iš tachografo ir daugiau įdėti jos neįmanoma. Dėl šios priežasties vairuotojas turi pasirūpinti galiojančia vairuotojo kortele iš anksto. Jeigu ateina vairuotojo kortelės galiojimo laiko pabaiga, ją reikia užsisakyti Lietuvos transporto saugos administracijoje. Tik ši įstaiga išduoda vairuotojo korteles Lietuvoje. Užsakymo būdai įvairūs: galima atvykti asmeniškai į Administraciją, įgaliojant kitą asmenį arba elektroniniu būdu. Būtina įsidėmėti, kad kortelės gaminimo/keitimo terminas ~ 5-15 darbo dienų, todėl šį niuansą būtina įsivertinti.
Dabar pakalbėkime apie fizinį vairuotojo darbą – kortelės įdėjimą bei keitimą. Iš pažiūros tai gali atrodyti sudėtinga procedūra, tačiau taip nėra. Be abejonės, vairuotojas turi būti pasiruošęs įvairiems nesklandumais, tačiau sąlyginai patys tachografai yra stabilūs prietaisai ir jų paprastai nesugadinsi.
Žiūrint iš eilės, vairuotojo pats pirmiausias veiksmas įstatant kortelę – pasirūpinti, kad mikroschema būtų atsukta į viršų. Šis veiksmas būtinas, kad būtų sėkmingai nuskaitomi bei įrašomi duomenys. Kitas žingsnis – kortelės įstatymas į pirmą arba antra tachografo angą. Įstačius kortelę į angą, ji lengvai įsistumia iki kortelės vidurio. Po to, kortelę reikia švelniai stumtelėti ir tachografe sumontuotas varikliukas kortelę įtraukia. Kitas veiksmas, kuris laukia vairuotojo – rankinis duomenų suvedimas. Šiam veiksmui vairuotojas turi būti pasiruošęs iš anksto, kad suvesti duomenys būtų teisingi, todėl, kad juos patvirtinus, korekcijų nebus įmanoma atlikti. Analogiški bei pasikartojantys veiksmai atliekami ir su antra vairuotojo kortele įstatant ją į antrą tachografo angą.

Vairuotojo tachografo kortelės įdėjimas
Koks kortelių keitimo eiliškumas dirbant dviems vairuotojams? Jeigu pradėsite dirbti poroje, be abejonės šią procedūrą reikės atlikti kiekvieną dieną.
- Statome pirmo vairuotojo kortelę į pirmą tachografo angą;
- Statome antro vairuotojo kortelę į antra tachografo angą.
Vykdant keitimą:
- Išimame antro vairuotojo kortelę;
- Išimame pirmojo vairuotojo kortelę. Po to statome antro vairuotojo kortelę į pirmą angą, o pirmojo – į antrą.

2 vairuotojų tachografo kortelės keitimas
Nori sužinoti daugiau?