Iš apsilankymų statistikos mūsų puslapyje bei Jūsų, vairuotojai, dažnai sulaukiame klausimų apie kassavaitinį poilsį. Šie klausimai dažniausiai atsiranda tada, kai pradedame galvoti, kada turėsime sustoti dirbti ir pradėti kassavaitinį poilsį. Kaip ir visuomet tiek vairuotojai, tiek transporto vadybininkai turi skirtingus matymus, paskaičiavimus bei supratimus. Šiuo klausimu norime suvienodinti abiejų pusių žinias.
Ką pirmiausia reikia žinoti? Tai, kad kiekviena kalendorinė savaitė privalo turėti kassavaitinį poilsį. Taip, reikia prisiminti Reglamentą (EB) Nr. 561/2006, kuriame pažymima, kad savaitė, tai – periodas nuo pirmadienio 00.00 iki sekmadienio 24:00. Todėl šį terminą būtina prisiminti ir gebėti laiku pritaikyti.
Taigi, kassavaitinis poilsis yra dviejų tipų: normalus kassavaitinis ir sutrumpintas kassavaitinis poilsis. Idealus variantas – normalaus kassavaitinio poilsio taikymas kiekvieną kalendorinę savaitę. Tokiu atveju, vairuotojas kiekvieną savaitę ilsisi mažiausiai po 45 valandas nepertraukiamai. Toks poilsio tipas dažniausiai taikomas mažesnėse transporto įmonėse, kai savaitgaliais automobiliai stovi aikštelėse, o vairuotojai ilsisi. Didesnėse transporto įmonėse, siekiant efektyvesnio transporto išnaudojimo, taikomas ne tik nuolatinis 45 val. poilsis, o ir sutrumpintas. Sutrumpintas kassavaitinis poilsis – trumpesnis nei 45 val., bet ne trumpesnis nei 24 valandos. Primename, kad bet koks kassavaitinis poilsis būtinas kiekvieną savaitę.
Jeigu vairuotojas nuolatos naudojasi 45 val. poilsiu, apie lygiaverčio poilsio kompensavimą sukti galvos nereikia. Tačiau, jeigu buvo pasinaudota sutrumpintu, bent 24 val. trunkančiu kassavaitiniu poilsiu, laiką, kuriuo vairuotojas nepasinaudojo iki 45 val., jis šį laiką turi kompensuoti. Kas yra kompensacija – tai laikas, kuriuo vairuotojas negalėjo pasinaudoti poilsio tikslais. Pvz.: vairuotojas pasinaudojo 30 valandų sutrumpintu kassavaitiniu poilsiu.
45 val. – 30 val. = 15 val. Vadinasi jis neišnaudojo 15 val. priklausančio poilsio.
Šį laiką jis privalo kompensuoti iki trečios, po sutrumpintos kalendorinės savaitės, einančios savaitės. Kitaip tariant, jis dar turi tris pilnas savaites, per kurias gali atlikti kompensaciją. Kompensuojamas laikas gali būti pridėtas prie poilsio, kuris tęsiasi ne trumpiau kaip 9 val. Pvz.:
9 val. + 15 val. = 24 val;
11 val. + 15 val. = 26 val. ir t.t.
Sutrumpintą kassavaitinį poilsį galime naudoti kas antrą kalendorinę savaitę, tačiau reikia nepamiršti kompensacijų. Kaip tai atrodo?
1 sav. – 24 val; 2 sav. – 45 val; 3 sav. – 24 val; 4 sav. – 45 val. + 21 val. kompensacija.

Vairuotojų kassavaitinio poilsio kompensavimo pavyzdys. Darbo ir poilsio režimas
Įsigaliojus Mobilumo paketui, atsirado legalus būdas naudotis dviem sutrumpintais kassavaitiniais poilsiais iš eilės. Pvz.:

1 sav. – 24 val.; 2 sav. – 24 val; 3 sav. – 24 val. 4 sav. – 21 val. + 21 val. + 45 val. Per keturių kalendorinių savaičių periodą vairuotojas gali pasinaudoti dviem iš eilės sutrumpintais bei dviem normaliais kassavaitinio poilsio periodais. Tačiau čia atsiranda prievolė laiką, kuriuo vairuotojas nepasinaudojo, kompensuoti iki ketvirtos savaitės kassavaitinio poilsio pradžios. Ši nuostata taikoma kai transporto priemonės vairuotojas šiais poilsiais naudojasi ne transporto priemonės registracijos šalyje. Taikoma nuo 2020 m. rugpjūčio 20 d.
Kassavaitinio poilsio kompensacija (Mobilumo paketas). Darbo ir poilsio režimas