Krovinių tvirtinimas

Dar vienas iš svarbių dalykų, pervežant įvairius krovinius – krovinių tvirtinimas.

Viena iš labiausiai pažengusių šalių, kuroje itin griežtai vertinamas krovinių pervežimo saugumas – Vokietija. Vokietijos draudikai įvertino, kad 70 % pervežamų krovinių automobilių keliais yra neteisingai arba netinkamai pritvirtinti. Dėl šios priežasties Vokietijoje įvyksta net 25 % visų eismo įvykių.

Pirmiausia apie ką reikia galvoti, norit sėkmingai pervežti krovinį, tai saugumas kelyje. Svarbu ne tik vairuotojo, krovinio ar transporto priemonės saugumas, tačiau būtina pasirūpinti ir kitų eismo dalyvių saugumu. Dėl šios priežasties, šią, krovininio automobilio vairuotojo pareigą – saugiai pervežti krovinį, būtina įvykdyti visapusiškai. Tačiau ne visada vairuotojui tai pavyksta.

Pirmiausia ką vairuotojas turi prisiminti bei įvertinti – fizikinės jėgos, kurios veikia transporto priemonę bei krovinį:

Krovinio masė, kurią turi atlaikyti tvirtinimo priemonė.

Iš paveikslo apibendrintai galima sakyti, kad jeigu stabdant transporto priemonę krovinys pasislinks į priekį, tvirtinimo priemonė (šiuo atveju priekinė siena), turi atlaikyti 80 % krovinio masės. Panaši situacija ir su į šonus ar atgal veikiančiomis jėgomis. Visi tvirtinimo elementai turi atlaikyti 50 % tvirtinamo krovinio masės. Vairuotojas privalo žinoti transporto priemonės technines charakteristikas, kad galėtų tinkamai įvertinti grėsmes.

Dažniausia tentinių transporto priemonių komplektacija susideda iš 20-30 krovinių tvirtinimo diržų bei kelių blokuojančių lentų. Dėl šios priežasties, jei krovinys bus speficinis, krovinių tvirtinimo elementais turi būti pasirūpinama iš anksto.

Nemaža dalis atsakomybės už tinkamą krovinio tvirtinimą krenta ir ant siuntėjo pečių. Pati paparsčiausia priežastis netinkamam krovinių tvirtinimui – siuntėjas neinformuoja ekspeditoriaus apie nestandartinį krovinį, kuriam reikalingos specifinės tvirtinimo priemonės. Dažnu atveju, jeigu ši informacija pasiektų vežėją, jis laiku galėtų pasirūpinti tinkamomis krovinių tvirtinimo priemonėmis.

Kita problema, su kuria gali susidurti kietašonių transporto priemonių vairuotojai, per mažas krovinius blokuojančių priemonių kiekis automobilyje. O tai be abejonės įtakoja netinkamą krovinio pervežimą.

Vairuotojas turi atminti, kad jis – pati svarbiausia dalis visoje krovinio pervežimo grandinėje. Būtent jam už nugaros keliolikos tonų krovinys, kurio tinkamai nepritvirtinus bei staigiai stabdant, jis gali pasislinkti į priekį ir mažų mažiausiai sugadinti krovinį ar pačią transporto priemonę. Todėl būtent jis turi galvoti kaip saugiai pritvirtinti krovinį.

Yra keturi krovinių tvirtinimo būdai:

  • prirakinimas;
  • blokavimas;
  • tiesioginis pririšimas;
  • pririšimas per viršų.

Kokį tvirtinimo būdą pasirinkti, sprendžia vairuotojas.

Pateikiame keletą patarimų, kurių privalo laikytis vairuotojas:

  • Jeigu transporto priemonė kraunama dalinai ir krovinys kraunamas ne nuo priekio, būtina užtikrinti, kad krovinys nepasislinktų į priekį. Būtina pastatyti laikiną sieną ar kitą tvirtinimą, kuris neleistų kroviniui pajudėti į priekį;
  • Vežant krovinį tentinėse puspriekabėse, būtina naudoti trinties koeficientą didinančius kilimėlius;
  • Krovinių tvirtinimo schemų naudojimas bei vadovavimasis jomis (jeigu jos yra);
  • Naudoti tinkamus pagal krovinio tipą, nesuplyšusius diržus;
  • Naudoti apsauginius kampus, kurie apsaugo nuo pažeidimo ne tik krovinį, bet ir patį krovinių tvirtinimo diržą.

Būtina nepamiršti į dar vieną, gana dažną problemą, kurią gali sukelti krovinio siuntėjas, tai netinkamas įpakavimas. Dažniausia klaida, kurią daro siuntėjas, tai krovinys, kuris sukrautas ne ant viso paletės ploto. Tokiu atveju yra paliekami tarpai, kuriuos reikėtų užpildyti papildomomis priemonėmis (pvz.: pripučiamomis pagalvėmis ar pan.). Žinoma, šias priemones turėtų parūpinti krovinio siuntėjas, o vairuotojas turėtų užtikrinti, kad jos būtų tinkamai panaudotos, kad krovinys būtų saugiai pervežtas. Netinkamai sukrauta produkcija dažnai būna apvyniota pakavimo plėvele. Neapsigaukite, dažniausiai toks įpakavimas labiau apsaugo krovinį nuo dulkių nei nuo krovinio virtimo.

Atminkite, kad bet koks krovinys turi būti apsaugotas bei įtvirtintas taip, kad negalėtų slysti ar virsti visomis kryptimis.

Ir tai tik keletas niuansų, kuriuos paminėjome, kad vairuotojas galėtų saugiai pervežti krovinį.