Nori tinkamai vairuoti transporto priemonę – pažink ją.
Prieš pradedant vairuoti naują transporto priemonę, būtina su ja susipažinti. Įdomu sužinoti, į ką atkreipti dėmesį? Visų pirma į variklį, jo technines charakteristikas ir tai, kas svarbiausia sunkiasvorių transporto priemonių vairuotojams – kada yra išvystoma maksimali variklio galia bei maksimalus sukimo momentas. Šiuos duomenis kiekvienas transporto priemonės vairuotojas turi žinoti bei įsiminti.

Nagrinėjant Volvo pateikiamą variklio grafiką matome, kad visų trijų modifikacijų varikliai maksimalią galią pasiekia išvysčius 1400 aps/min. (nepertraukiama linija). Dėl šios priežasties viršyti 1400 aps/min. nėra jokio tikslo, todėl, kad daugiau galios variklis neišvystys. Taip pat galima pažiūrėti ir į punktyrinę liniją, ji nurodo variklio sukimo momentą. Priminsime, kad sukimo momentas – tai jėga, kuri suka alkūninį veleną.
Ten pastebime, kad maksimalus sukimo momentas išvystomas 900-1400 aps/min. diapazone. Vadinasi, vairuojant Volvo automobilį su D13K500, D13K460 ar D13K420 varikliais, vairuotojas neturėtų viršyti 1400 aps/min., norėdamas pasiekti maksimalios variklio galios bei efektyvumo, minimaliomis kuro sąnaudomis. Reikia prisiminti, kad kuo mažesniais variklio sūkiais važiuoja transporto priemonė, tuo dirbdamas mažiau atlieka darbo taktų, o kiekvienas variklio taktas – kuras.
Kitas žingsnis, tai transporto priemonės paruošimas darbui. Netinkamas transporto priemonės ratų slėgis bendras kuro sąnaudas gali padidinti iki 4 %, todėl būtina bent kartą per dvi savaites patikrinti ratų slėgį, o esant būtinybei, ratus pripūsti iki rekomenduojamo slėgio (8,5 – 9 bar) sunkiasvoriams automobiliams. Taip pat negalima pamiršti vilkiko bei puspriekabės ašių reguliavimo. Nuo 5 iki 15 procentų kuro sąnaudas galima padidinti, jei Jūsų puspriekabės ašys bus nesureguliuotos, t.y. nebus suvedimo. Problema bus ne tik padidėjęs kuro suvartojimas, bet ir pagreitintas padangų protektoriaus nusidėvėjimas. BŪTINA pasirūpinti transporto priemonių būkle iš anksto.
Dar viena vieta, į kurią daugelis vairuotojų neatkreipia dėmesio – tai tuščia eiga. Iš karto galite paklausti kas tai yra? Tai variklio darbas neatliekant jokios pridėtinės vertės. Šiuolaikinės transporto priemonės suprojektuotos taip, kad varikliai bei kiti mazgai žymiai greičiau įšyla, transporto priemonei judant. Paskaičiuota, kad vidutiniškai 2-4 ltr/h variklis sunaudoja jam dirbant tuščia eiga.
Ar žinojote, kad maždaug 25% bendrų kuro sąnaudų sudaro netinkamos vairavimo manieros būtent mieste?
Pats svarbiausias suvartojamų degalų kiekį lemiantis faktorius – vairuotojas, kuris reikalauja didžiausios investicijos. Ką turi padaryti kiekvienas profesionalus vairuotojas? Gebėti numatyti situaciją vienu žingsniu į priekį, kad būtų priimami tinkami sprendimai. Miestuose apstu šviesoforų, todėl būtinas situacijos sekimas bei numatymas į priekį. Pasirinktas tinkamas vairavimo stilius bei matomos eismo situacijos įvertinimas labiausiai lemia Jūsų vairuojamos transporto priemonės sąnaudas. Ir svarbiausia taisyklė, kurios turėtų laikytis kiekvienas vairuotojas – NESUSTOTI!!!
Visi šiuolaikiniai vilkikai aprūpinti moderniomis pastovaus palaikymo sistemomis, tačiau tai nereiškia, kad vairuotojas visiškai gali pasitikėti jų veikimu. Vairuotojas – tai padejėjas šiai sistemai ir tik jis, žinodamas kaip veikia ši sistema, gali ir privalo padėti vilkikui įveikti sudėtingesnias kelio atkarpas.
Dar vienas, ir ne ką mažiau svarbesnis uždavinys, lyginant su kitais vairuojant sunkiasvorę transpoto priemonę – tai gebėjimas kuo ilgiau išlaikyti pastovesnį transporto priemonės svorį. Visi pagreitėjimai, nors ir +1 km/h, smarkiai įtakoja vidutines kuro sąnaudas.
Tai ir dar daugiau galite sužinoti išklausę teorinius bei praktinius mokymus.
Kiekviena transporto įmonė supranta, kokios išlaidos tenka kurui, todėl Jums siūlome apmokyti savo vairuotojus ekonominio vairavimo principų. Teorinių mokymų metu sužinosite, į ką turi atkreipti dėmesį vairuotojas, norint efektyviai bei ekonomiškai vairuoti transporto priemonę, siekiant minimalių kuro sąnaudų.

Esant poreikiui galime pasiūlyti ir praktinį vairuotojų apmokymą, siekiant pritaikyti teorijos metu įgytas žinias praktinių važiavimų metu.
Pabandykite paskaičiuoti, kiek galėtumėte sutaupyti lėšų sumažinus savo transporto įmonės parko kuro sąnaudas bent 0,5 l/100 km.

Ekonominio vairavimo principas sunkiasvorio transporto vairuotojams
Esant poreikiui, praktiniai užsiėmimai gali vykti ir Jūsų įmonės automobiliu.
Visi žino, kad reikia taupyti kiekvieną lašą!
Hi, this is a comment.
To get started with moderating, editing, and deleting comments, please visit the Comments screen in the dashboard.
Commenter avatars come from Gravatar.